Sign Up

Sign Up to our MetaHub questions and Answers Engine to ask questions, answer members' questions, and connect with other teachers & members.

Have an account? Sign In

Have an account? Sign In Now

Sign In

Login to our META-HUB questions & Answers Forum

Sign Up Here

Forgot Password?

Don't have account, Sign Up Here

Forgot Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Have an account? Sign In Now

You must login to ask a question.

Forgot Password?

Need An Account, Sign Up Here

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

Sign InSign Up

META-HUB

META-HUB Logo META-HUB Logo

META-HUB Navigation

  • Forum
  • About Us
  • Contact Us
    • Support Us
    • Sponsoring Partners
Search
Ask A Question

Mobile menu

Close
Ask a Question
  • Categories
  • Groups page
  • Badges
  • Users
  • Help
  • Forum
  • About Us
  • Contact Us
    • Support Us
    • Sponsoring Partners

META-HUB Latest Questions

Nishantha
  • 1
NishanthaBegginer ( Level 6 )
Asked: September 6, 2023In: Calculus ( කලනය )

සීමාව

  • 1

(Sin x)/ x හි සීමාව සාධනයේදී 1 < (sin x) /x < 1 ප්‍රකාශණයටසීමාව යෙදීම අර්ථකථනය කරන්නේ කෙසේද සීමාව පිළිබඳ නීති වලදී අසමානතාවයකට සීමාව යෙදීම සම්බන්ධ නීතියක් පවතීද

  • 0 Answers
  • 7 Views
Answer
Nishantha
  • 1
NishanthaBegginer ( Level 6 )
Asked: September 6, 2023In: Calculus ( කලනය )

සීමාව

  • 1

Sandwich ප්‍රමේයයේ කුඩයි හෝ සමාන අවස්ථාව පැවතුනත්, (sin x) / x සදහා සීමාව ආදේශයේදී වර්ගඵල අතර අසමානතාවය පමනක් (<) පවතින ස්ථානයක sandwich ප්‍රමේයය යෙදීම නිවැරදිද

  • 0 Answers
  • 8 Views
Answer
Bourbaki
  • 1
Poll
BourbakiLevel 4
Asked: September 6, 2023In: Algebra ( වීජ ගණිතය )

පෙළ පොත් (Textbooks)

  • 1

පෙළ පොත් (Textbooks), උදාහරණයක් විදිහට 10 වසර ගණිත පෙළ පොත ගමු, මෙහි එන fonts, font size , colour theme(නිල්), රූප ඇද ඇති ආකාරය (illustration) යන දෑ සිසුවාගෙ ඉගෙන ගැනීමේ ක්‍රියාවලියට බලපානවා යැයි ඔබ සිතනවද? (නිමිත්ත – Sarah Hyndman ගේ Why ...

poll
  • 0 Answers
  • 13 Views
Answer
Bourbaki
  • 0
BourbakiLevel 4
Asked: September 6, 2023In: Complex Numbers ( සංකීර්ණ සංඛ්යා )

√ab=√a√b ?

  • 0

√ab=√a√b , ප්‍රකාශනය වලංගු වන a,b අගයන් මොනවද? a,b ≥ 0 ද , නැත්නම් අවම වශයෙන් a හෝ b ධන වීමද?

  • 0 Answers
  • 6 Views
Answer
Janaka Rodrigo
  • 1
Janaka RodrigoLevel 2
Asked: August 23, 2023In: Geometry ( ජ්‍යාමිතිය )

Geometrical approach to evaluate the sum of infinite number of terms of series of angles.

  • 1

There was an Olympiad question of  evaluating the sum arccot(2) + arccot(3) by geometrical approach. My issue is how can you use only one figure to evaluate sum of infinite series of angles arccot(3) + arccot(7) + arccot(13)+….and show that ...

question
  • 1 Answer
  • 33 Views
Answer
Anonymous
  • 1
Anonymous
Asked: August 12, 2023In: Mechanics ( යාන්ත්‍ර විද්‍යාව )

ගැටුම්

  • 1

“ආවේගි ආතතියක්, ආවේගි ක්‍රියාවක් සිදුවන විට ගුරුත්වජ ක්‍රියා නොසලකා හැරීම” පැහැදිලි කරදෙන්න

  • 1 Answer
  • 33 Views
Answer
Janaka Rodrigo
  • 1
Poll
Janaka RodrigoLevel 2
Asked: August 6, 2023In: Mechanics ( යාන්ත්‍ර විද්‍යාව )

Elastic impacts

  • 1

According to the teachers guide of combined mathematics we have  perfectly elastic impacts when e = 1 with no loss of kinetic energy in the system and inelastic impacts when e = 0 . According to the ...

question
  • 4 Answers
  • 76 Views
Answer
Champika
  • 1
ChampikaBegginer ( Level 6 )
Asked: July 24, 2023In: Algebra ( වීජ ගණිතය )

Series

  • 1

ශ්‍රේණි හා ශ්‍රේඪි අතර වෙනස කුමක්ද?

  • 1 Answer
  • 39 Views
Answer
Pasindu
  • 1
PasinduBegginer ( Level 6 )
Asked: July 8, 2023In: Algebra ( වීජ ගණිතය )

Partial fraction

  • 1

Dear sir, What is the most suitable method to find the solutions for partial fraction. Is it  substituting a value or by comparing the coefficient.

question
  • 2 Answers
  • 55 Views
Answer
Bourbaki
  • -1
BourbakiLevel 4
Asked: July 6, 2023In: Algebra ( වීජ ගණිතය )

භින්න භාග

  • -1

උසස් පෙළ භින්න භාග ඉගැන්වේමීදී බොහෝ විට ගුරුවරයා  ක්‍රියාදාමීය ලෙස ගණිත ඉගැන්වීම දකින්නට පුලුවන්. භින්න භාග පිළිබඳ සංකල්පීය ඉගැන්වීමක් සිදුවන ආකාරයට මෙය උගන්වන්න පුලුවන්ද? (මුලින් භාග දෙකක් හෝ කිහිපයක් එකතු කර ඉන්ප සු ආපස්ස්ට  විශ්ලේෂණය කිරීමක් මගින් පමනද මෙය යම් තරමක ...

  • 0 Answers
  • 36 Views
Answer
Load More Questions

Sidebar

Ask A Question

Stats

  • Questions 56
  • Answers 70
  • Best Answer 1
  • Users 618
  • Popular
  • Answers
  • meta-hub-user2

    ප්‍රති අවකලයට අනන්තය ආදේශ කල හැකිද?

    • 6 Answers
  • Jp

    සංකීර්ණ සංඛයා සමිබන්දව

    • 5 Answers
  • Ujala123

    Functions

    • 5 Answers
  • Bourbaki
    Bourbaki added an answer September 3, 2023 at 5:53 pm
  • Janaka Rodrigo
    Janaka Rodrigo added an answer We have plenty of applications related to convergent geometric series… August 23, 2023 at 4:33 pm
  • Gaya Nayomi
    Gaya Nayomi added an answer What do other teachers think about this? We would first… August 22, 2023 at 7:01 pm

Top Members

Gaya Nayomi

Gaya Nayomi

  • 0 Questions
  • 1k Points
Level 1 ( Top Rated )
Shelton

Shelton

  • 0 Questions
  • 1k Points
Level 1 ( Top Rated )
Janaka Rodrigo

Janaka Rodrigo

  • 22 Questions
  • 228 Points
Level 2

Trending Tags

poll q question questions බිංදුවෙහි බිංදුව වෙනි බලය පිලිබද ඔබගේ අදහස කුමක්ද? සංකල්පීය වශයෙන් ඇත්ටම අර්ථ දැක්විය නොහැකිද? නැත්නම් පිළිතුර 1 වේද?

Explore

  • Categories
  • Groups page
  • Badges
  • Users
  • Help

Footer

META-HUB

Mathematics Education Teacher Awareness Hub (META Hub) is a web-based platform that connects Mathematics teachers in Sri Lanka with the field of Mathematics Education

About Us

  • Meet The Team
  • Blog
  • About Us
  • Contact Us

Legal Stuff

  • Terms of Use
  • Privacy Policy
  • Cookie Policy

Help

  • Knowledge Base
  • Support

Follow

© 2023 MetaHub. All Rights Reserved.
Web Solutions by CYBEGEN