සරල රේඛාව සමීකරණය ලබා ගැනීමේදී පැන ගනින ගණිතම ගැටළු කිහිපයක් ඇත.
1). පලමුවන ක්රමයේ ආකාරයට අනුක්රමනය ලිවීමේදී x=2 වන විට හරය බින්දුවට සමාන විය හැකි නිසා x #2 ලෙස අනුක්රමය සඳහා ප්රකාශනයක් ලියා ඇත, නමු ත් අවසානයේදී සරල රේඛාවමත පවතින සෑම x සහ y හි අගයකටම සමීකරණය වලංගුනිසා සියළු x සඳහා ලෙස සමීකරණය ප්රකාශ කර ඇත. මෙම ක්රමය තුල විභාගයේදී ලකුණු ලබා දීම සම්බන්ධයෙන් ගැටළුවක් පවතීද?
2). දෙවන ආකරය තුල x පිලිබඳව සඳහනක් නොකර අනුක්රමණයේ සමීකරණය මඟින් සරල රෙඛාවේ සමීකරණය ගොඩනගා ඇත. මෙහි x=2 වන විට වම්පැත්තෙහි හරය බින්දුවට සමාන විය හැකි නිසා x #2 ලෙස සඳහන් නොකිරීම වරදක් ලෙස හැගේ.
3). තෙවන ක්රමය තුල පවතින්නේ පෙර පළමු සහ දෙවන ක්රම දෙකේම දෙවන පියවර පලමු පියවර ලෙස ගෙන ගොඩනඟා ඇති සමීකරණයකි. නමුත් අපොස උසස් පෙළ පිලිතුරු පත්ර තුල පවතින්නේ මෙම ආකාරය පමනි. මෙම අන්දමට පමණක් සමීකරණය ගොඩනැගිය යුතුයි යන්න සම්මතයක් පවතීද? අප දරුවන්හට ඉගැන්විය යුත්තේ මෙම ආකාරය පමණක්ද? මාගේ පුද්ගලික අදහසට අනුව නම් මෙම ආකරයට සමීකරණය ගොඩ නැගීම තුල කටපාඩමින් ( සරල රේඛාවේ සියළු ඛණ්ඩාංක වල සහ අතර පවතින පොදු සම්බන්ධය යන සංකල්පය නොමැතිව ) ගණන් සැදීමට දරුවන්යොමු කිරීමට අත් උදව්වක් සැපයීම යන්න සිතේ.
4) හතරවන ක්රමය තුල නම් x හි අගය 2 ට සමාන හෝ අසමාන වන විට හරය තුල බිංදුව නොලැබේ.
අප විසින් දරුවන්ට විභාගයේදී ගැටළුවක් ඇති නොවන අන්දමට මෙන්ම ඔවුන්ගේ ගණිතමය හැකියාව වර් ධනය වන අන්දමට ඉගැන්වීමට භාවිතා කළ යුතු අකාරය පිලිබඳව අදහස් විමසීමට අවශ්යයි.
ගැටළුව තුල ඇති පින්තූරයේ සියල්ල නොපෙනෙන නිසා මෙය එවා ඇත